Zašto vježbati pilates?

0

Pilates je cjelovit program mentalnog i fizičkog treninga koristeći mnoge vježbe laganog ili srednjeg intenziteta. Namijenjen je svim dobnim skupinama bez obzira na vašu razinu tjelesne pripreme ili kondiciju. Mogu ga prakticirati i trudnice, rekreativci, vrhunski sportaši te starije osobe.

Naravno, uvijek je bitno posavjetovati se s vašim liječnikom ukoliko bolujete od nekih bolesti ili imate oštećenja kralježnice ili druga oštećenja kako biste bili sigurni. Međutim, ako se ne radi o nekom ozbiljnom oštećenju, pilates vam može samo pomoći.

Koje su prednosti pilatesa?

Zdravstvene prednosti pilatesa uključuju:

  • poboljšana fleksibilnost;
  • povećana mišićna snaga i tonus, osobito trbušnih mišića, donjeg dijela leđa, bokova i stražnjice (“jezgra mišića” vašeg tijela);
  • uravnotežena mišićna snaga s obje strane tijela;
  • pojačana mišićna kontrola leđa i udova;
  • poboljšana stabilizacija kralježnice;
  • poboljšano držanje;
  • rehabilitacija ili prevencija ozljeda povezanih s mišićnom neravnotežom;
  • poboljšana fizička koordinacija i ravnoteža;
  • opuštanje ramena, vrata i gornjeg dijela leđa;
  • sigurna rehabilitacija ozljeda zglobova i kralježnice;
  • prevencija ozljeda mišićno -koštanog sustava;
  • povećan kapacitet pluća i cirkulacija kroz duboko disanje;
  • poboljšana koncentracija;
  • povećana svijest o tijelu;
  • upravljanje stresom i opuštanje.

Pilates je pogodan za svakoga

Pilates je namijenjen svima. Vježbe možete izvoditi vlastitom tjelesnom težinom ili uz pomoć raznih pomagala. Tipična vježba za pilates uključuje niz vježbi i istezanja. Svaka vježba izvodi se s pažnjom na pravilnu tehniku ​​disanja i kontrolu trbušnih mišića.

Kako biste postigli maksimalnu korist, trebali biste trenirati pilates najmanje dva ili tri puta tjedno. Možda ćete primijetiti poboljšanje držanja već nakon 10 do 20 sesija.

Bolja izvedba kod drugih vježbi: ako redovito vježbate pilates, treneri kažu da će vam koristiti kod svih ostalih pokreta i vježbi koje izvodite.

Ublažavanje bolova u leđima: uz sve pokrete i razgibavanje tijela koji se izvode na pilatesu, sama kralježnica se rasteže, što je osobito korisno ako ste cijeli dan ukočeni. Također djeluje i na stabilnost kukova i potporu donjeg dijela leđa, studije su čak pokazale da redovita vježba pilatesa pomaže osobama s kroničnim bolovima u donjem dijelu leđa.

Dokazi o učinkovitosti pilatesa kod starijih osoba

Zagovornici pilates sustava vježbi često ističu njegove prednosti, no što znanost ima reći o opipljivim prednostima pilatesa? Iako su visokokvalitetna istraživanja učinkovitosti pilatesa bila ograničena u posljednjih  10 godina, u posljednjih 6-7 godina sve veći broj znanstvene literature počeo je pružati dokaze da pilates može ublažiti bolove, poboljšati funkcionalno kretanje, poboljšati držanje, -povećati fleksibilnost i ublažiti bol u mišićima donjih udova.

Pilates kod starijih osoba

Pilates može ublažiti bolove i poboljšati funkcionalno kretanje.

Općenito, ova istraživanja pružaju dokaze da pilates ima niz prednosti za starije osobe, uključujući poboljšanu snagu mišića, ravnotežu, bolje kretanje, bolju kvalitetu života i fleksibilnost. Također može pridonijeti smanjenju učestalosti padova kod starijih osoba, iako je potrebno provesti podrobnija istraživanja.

Novi znanstveni dokazi potvrđuju da pilates može ponuditi značajne prednosti odraslima svih dobnih skupina, uključujući smanjenje boli i poboljšanje fleksibilnosti, mišićne snage, držanja, hoda, ravnoteže, raspona pokreta i kvalitete života. Dakle, oni koji se zalažu za pilates kao sustav vježbanja sada imaju neke čvrste znanstvene dokaze da pilates zaista ima mjerljive i opipljive koristi.

Dijeli.

About Author

Doktor

Ponekad više ne znamo gdje nam je glava, no samo je pitanje vremena kada će nas zadesiti stres. Vrijeme je da promijenimo svoje misaone obrasce i ponašanja. Na portalu objavljujemo korisne članke kojima želimo svima pomoći voditi ljepši, zdraviji i kvalitetniji život.