Problemi kod pasivnog partnera

0

Pasivan partner. Što god predložite, u redu je. Ništa ne predstavlja problem. Možete se osjećati kao da vučete konop ili pokušavate voditi borbu s drugom stranom koja vam uvijek omogućuje pobjedu. Pasivni ljudi mogu biti šarmantni i zanimljivi ljudi, ali frustrira vas osjećaj kako vi morate obavljati sve naporne odluke.

Pasivnost je svjesni izbor kada se bira između „bijega ili borbe”. Pasivni ljudi bježe kako bi se mogli nositi sa stresom, a kako se povećava stres, povećava se i pasivnost. Sve to potječe iz djetinjstva. Neki su pasivni jer su to naučili od roditelja – tako se moja mama nosila sa stresom u djetinjstvu i braku, a sada se tako borim i ja. Neki su to također pokupili od svoje braće i sestara – budući da se moj brat uvijek ljutio, odlučio sam se nositi s tim ne pridajući tome veliku pažnju.

Osnovne dinamike i nijanse koje mogu održavati pasivnost

1. Generalizirana pasivnost

Za one koji su odrasli u kaotičnim, neprimjerenim, opasnim okruženjima iz djetinjstva u kojima su drugi prema njima bili agresivni, ima smisla da pasivnost postane primarni pristup stresu i odnosima. Kod takvih je ljudi pasivnost glavni način djelovanja, ne samo u odnosu s partnerom, već i u bilo kojem drugom odnosu.

2. Problemi tranzicije

Drugi način za kontrolu kaotičnog okruženja je kontrola – ne drugih, već vaših rutina i vođenja vašeg života. Pasivni Ivan u ponedjeljak zna što će raditi u subotu. Naravno, ne govori ženi što misli. Ali ne daj Bože da će u petak ona reći kako će njena mama doći na večeru u subotu. Ako se to dogodi, pasivac se i dalje osjeća izgubljeno. Iako neki ljudi u ovom trenutku mogu postati razdražljivi i bijesni, oni mogu biti tihi i otuđeni.

3. Nisam vrijedan toga.

U osnovi, radi se o niskom samopoštovanju. Mislim da su drugi pametniji i bolji od mene; Ne mogu vjerovati vlastitom prosuđivanju i zato se uvijek oslanjam na, jače, druge osobe. Dok sam u redu, osjećam se drhtavo, zastrašeno i jednostavno mi ne ide u vezama.

4. Perfekcionizam. Još jedna verzija kontrole

Ti su ljudi naučili djelovati na način da je sve crno ili bijelo, a obično žele uvijek raditi ono što je ispravno. I dok radite ono što je jednostavno kako biste popravili dan, to vam može donijeti veliku količinu stresa.

5. Problemi s emocijama

Pasivnim ljudima treba vremena za pripremu. Kada je stres smanjen i imaju vremena za pripremu, oni su stabilni. Ali u atmosferi snažnih emocija – divlji šef, emotivni partner, pasivni ljudi ne mogu funkcionirati ni zbog straha od sukoba niti zbog preplavljujućih i opterećujućih emocija. Kao i drugi slučajevi, slamaju se pod pritiskom.

Što možete učiniti da pomognete pasivnim ljudima?

1. Recite im stvari unaprijed

Za one pasivne ljude koji imaju poteškoće u prijelazu i neočekivanim situacijama, kažite im stvari unaprijed. Dakle, Ivanova supruga mora u utorak reći suprugu da će njezina majka doći na večeru za vikend. Iako je i dalje pomalo uzbudljivo (sjetite se da je u ponedjeljak već isplanirao kako će izgledati vikend), daje mu vremena za razmišljanje i prilagođavanje umjesto da se radi toga slomi. Ovdje se radi o prilagođavanju promjenama.

2. Dajte svom partneru zadatak

Ponovno mu oživite moždane stanice, razvoj vještina dolazi učenjem, neka budu proaktivni a ne pasivno reaktivni. Jedan od načina da to učinite je zamoliti partnera da bude zadužen za nešto – budući odmor, večeru za prijatelje. Dajte mu dovoljno informacija. Recite da mogu raditi sve što žele, ili da mogu otići negdje daleko na odmor. A onda uzmite ono što dobijete – bez kritike, bez mikro upravljanja. To je eksperiment i iskustvo proaktivnosti, a ne idealan odmor. Neka vaša očekivanja budu niska.

3. Podržite izražavanje svih negativnih emocija

Jer pasivnost može biti automatski odgovor na izbjegavanje sukoba i potapanje negativnih emocija … kad god vaš partner izrazi bilo koju negativnu emociju – frustraciju, iritaciju, razdražljivost, bijes, razočaranje – poslušajte ga. Ne radi se o sadržaju, već o pomaganju partneru da se osjeća sigurno u izražavanju takvih osjećaja.

Share.

About Author