Koliko je agresivna keto dijeta?

0

Slavne osobe kao što su Halle Berry i Kourtney Kardashian kunu se u ketogenu dijetu, koja je također uvrštena među deset najtraženijih dijeta na Googleu u 2017. godini. Keto dijeta temelji se na izazivanju stanja u tijelu koje se naziva ketoza. Radi se o metaboličkom procesu u kojem tijelo radije koristi mast umjesto svog omiljenog izvora energije, šećera. Obožavatelji ove niskokalorične dijete s visokim udjelom masti mogu se pohvaliti s više energije, manje apetita i prilično stabilnim gubitkom težine dok jedu slaninu, vrhnje i maslac.

Ketogena dijeta koristi se u bolnicama kao nutritivna terapija za teško bolesne pacijente kod kojih nisu uspjeli svi lijekovi. Ova dijeta predstavlja posljednju nadu za teške neurološke bolesnike i provodi se pod strogim liječničkim nadzorom. Postoje mnoge studije koje potvrđuju da je ketogena dijeta uspješna u liječenju određenih neuroloških bolesti. Ali kako to dugoročno funkcionira za prosječnu osobu koja želi smršavjeti i živjeti zdravim životom?

Kako djeluje keto dijeta?

U ketogenoj dijeti ugljikohidrati čine samo 10 posto ukupno unesenih kalorija dnevno, a proteini 20 posto. Preostalih 70 posto kalorija koje dnevno unesemo dolazi iz masti. Naše tijelo energiju za svoj rad proizvodi uglavnom iz ugljikohidrata, a kada se njihov unos znatno smanji, počinje koristiti glukozu koja se u mišićima skladišti kao glikogen.

Ovdje treba znati da se na jedan gram glikogena veže otprilike tri grama vode, što znači da ovom dijetom zapravo ne gubimo na težini, već prvenstveno na vodi.

Kakvi su učinci keto dijete?

Ne morate biti znanstvenik da biste shvatili kako keto dijeta dugoročno može biti potencijalno vrlo štetna, jer dugotrajna konzumacija zasićenih masnoća ni na koji način nije dobra za vaše srce. Da ne spominjemo kako je dosadno mjesecima jesti samo kokosovo ulje i maslac! Ketogena dijeta može brzo izazvati zatvor, ali dugoročno slabi imunološki sustav i povećava rizik od raka crijeva.

Može opteretiti vaše bubrege

Hrana životinjskog podrijetla bogata mastima poput jaja, mesa i sira glavna je namirnica keto dijete jer ne sadrži ugljikohidrate. Ako jedete puno ove hrane, možete imati veći rizik od bubrežnih kamenaca. To je zato što visok unos životinjske hrane može uzrokovati kiselost krvi i urina, što dovodi do povećanog izlučivanja kalcija u urinu.

Neka istraživanja također pokazuju da keto dijeta smanjuje količinu citrata koji se oslobađa urinom. Budući da se citrat može vezati na kalcij i spriječiti stvaranje bubrežnih kamenaca, niske razine citrata mogu povećati rizik od njihovog razvoja.

Može dovesti do nedostatka hranjivih tvari

Budući da keto dijeta ograničava neke namirnice, osobito voće bogato hranjivim tvarima, cjelovite žitarice i mahunarke, one možda neće osigurati preporučene količine vitamina i minerala. Neke studije posebno ističu da keto dijeta ne osigurava dovoljno kalcija, vitamina D, magnezija i fosfora.

Keto dijeta i vitamini

U keto dijeti nam zbog nedostatka određenih namirnica može nedostajati i vitamina.

Studija koja je procjenjivala sastav hranjivih tvari u redovitim dijetama otkrila je da dijete s vrlo malo ugljikohidrata, poput Atkinsove, slične keto dijeti, osiguravaju samo dovoljno 12 od 27 vitamina i minerala koje vaše tijelo treba iz hrane.

Osim toga, dugotrajna ketogena dijeta oduzima svu radost života: tko može nešto planirati s drugima, otići na odmor ili otići na večeru, a da ne unese malo više ugljikohidrata nego što je propisano ovom strogom< dijetom? Ovakva dijeta nam stoga oduzima mnoga zadovoljstva u životu, a da ne govorimo o užitku hrane i zdravom načinu života. Sljedeći put kad vam se na putu nađe netko tko vas uvjerava da je keto dijeta prava stvar, malo zdravog razuma neće biti naodmet.

Dijeli.

About Author

Doktor

Ponekad više ne znamo gdje nam je glava, no samo je pitanje vremena kada će nas zadesiti stres. Vrijeme je da promijenimo svoje misaone obrasce i ponašanja. Na portalu objavljujemo korisne članke kojima želimo svima pomoći voditi ljepši, zdraviji i kvalitetniji život.